به گزارش شهرآرانیوز؛ بامو از نسل دوم سری اکتیو تور رونمایی کرد. چندان که انتظار میرفت، این نسل از ون کوچک باواریاییها طراحی بهروزتری دارد و با دیگر محصولات این خودروساز همسوتر شده است. این نسل از ون کمتر شناختهشده بامو با پیشرانههای متنوعتر و تجهیزات بیشتر عرضه میشود.
اولین چیزی که در برخورد با سری ۲ اکتیو تورر جدید جلب توجه میکند، جلوپنجره بزرگ آن است. قبلا ثابت شده است این جلوپنجره منتقدان فراوانی دارد. از این رو، بعید نیست در روزهای آینده بر حجم انتقادها از شرکت بامو افزوده شود. در طرفین این المان جنجالی چراغهای LED دوقلو درون قابی چند ضلعی جاخوش کردهاند.
سری ۲ اکتیو تور در نمای عقب هم چهره آشنایی دارد و کراساوورهای ساخت بامو را در ذهن تداعی میکند. در مقایسه با نسل قبلی، شیشه عقب بهکاررفته در این نسل شیب بیشتری دارد و طراحان سعی کردهاند با ستونهای باریکتر، دید بهتری برای راننده به ارمغان بیاورند. در داخل کابین، با فضایی مدرن روبهرو هستیم. شاخصترین ویژگی این بخش پنل خمیدهای است که از کراساوور برقی iX به این خودرو انتقال یافته است.
این پنل ۲ نمایشگر ۱۰.۷ و ۱۰.۲۵ اینچی را در خود جای داده است و همانطور که میتوان حدس زد، نمونه بزرگتر برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده کاربرد دارد. سیستم اینفوتینمنت این محصول باواریاییها به نسخه هشتم از سیستم عامل اختصاصی بامو مجهز است و در حالت استاندارد، به مسیریاب مجهز است. این سیستم حالا با اندروید اوتو و اپلکارپلی سازگاری بهتری دارد و دستیار شخصی هوشمند و فناوری ۵G از ویژگیهای کلیدی آن به شمار میروند.
طراحان بامو توجه ویژهای به گستردگی فضای داخلی داشتهاند. در حالت استاندارد، قسمت بار سری ۲ اکتیو تور حجمی برابر با ۴۷۰ لیتر دارد، ولی اگر این رقم کافی نباشد، با کشیدن صندلیهای عقب به سمت جلو ۹۰ لیتر دیگر به آن افزوده میشود. چنانچه این مقدار هم کفایت نکند، با خواباندن صندلیهای ردیف عقب فضای در دسترس به ۱۴۵۵ لیتر افزایش مییابد.
بامو سری ۲ اکتیو تور ۲۰۲۲ با طیف متنوعی از پیشرانهها راهی بازار خواهد شد. مدل پایه نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سهسیلندر با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دریافت میکند.
این خودرو با اتکا به این موتور، صفر تا صدی برابر با ۹ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم میتواند نهایت سرعت خود را به ۲۱۴ کیلومتر در ساعت برساند. اما مدل دیزلی این محصول زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر دارد که قدرتش ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن متر است.
این مدل هم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند ۸.۸ ثانیه زمان است و در مسیر مستقیم توانایی ثبت حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را دارد. همه موتورهای این محصول به یک گیربکس هفتسرعته دوکلاچه متصل میشوند.
همچنین از تابستان آینده سری ۲ اکتیو تور ۲۰۲۲ با ۲ پیشرانه هیبریدی و شارژی نیز به فروش خواهد رسید. قلب اصلی هردوی این پیشرانهها را موتور ۱.۵ لیتری سهسیلندر تشکیل میدهد. بسته به مدل، این پیشرانهها ۲۴۲ یا ۳۲۲ اسب بخار قدرت خواهند داشت و موتور الکتریکی آنها با باتری ۱۴.۹ کیلووات ساعتی تغذیه خواهد شد.